blockquote> اليوم السابع وفواتير الكهرباء من نص الى 200 جنية ~ d jd f -HGUHF

Tuesday 29 January 2013

اليوم السابع وفواتير الكهرباء من نص الى 200 جنية

كتبت اليوم السابع عن فواتير الكهرباء والازمة التى يعانى منها الاهالى فى محافظة المنيا بس وانا مالى ياعم انا جاتلى فاتورة بنص جنية فى الشهر مش عايز حد ينفسن اما عن اهالى المنيا فتقول اليوم السابع على لسان احد مواطنيها نجاح محمد إنه فوجئ بفاتورة الكهرباء هذا الشهر 200 جنيه، رغم أنه منزل ريفى عادى به أدواته المنزلية العادية، مشيرا إلى أنه رفض دفع الفاتورة إلا بعد الاطلاع على قراءة العداد، لافتا إلى أنه لم ير أحدا يقرأ العداد منذ أكثر من عامين، متسائلا كيف تكون الفاتورة بهذا الشكل وأنا موظف بسيط مرتبى لا يتجاوز 650 جنيها؟
بقولك ايه يانجاح انا عمرى ما شوفت حد بيقرا العداد ومش عايز اعرف بيقروها ازاى طالما الفاتورة نص جنية اوعة تفتكر انى بغيظك ابدا انا بستفزك بس معلش ياجميل اصل انت كمان استفزتنى وبتقول موظف بسيط ومرتبك لايتجاوز 650 جنية بص بقة ياسيدى انا مش موظف ومليش مرتب من اساسة تبدل وتاخد فاتورتى ؟